، تا این لحظه: 11 سال و 4 ماه و 7 روز سن داره

آرمان

درسي به بهايي سنگين

1393/8/10 11:34
نویسنده : مامان آرمان
148 بازدید
اشتراک گذاری

جان مادر به حكم وظيفه مادري ام بر خود لازم مي دانم كه هر آنچه را كه به واسطه تعقل، تفكر، مطالعه و تجربه بدان دست مي يابم برايت بازگويم و اميد آن دارم كه با به كارگيري اش خاطري آسوده تر و زندگاني پربارتر نصيبت گردد.

بسيار مي شنويم و بسيار مي بينيم وليكن عبرت نمي گيريم و تغيير رويه نمي دهيم. همه چيز به فردا و فرداها موكول مي شود غافل از اينكه شايد اصلا فردايي نباشد. چرايي اش را نمي دانم. فقط اين را مي دانم كه حداقل براي مادرت از نخواستن نبوده و نيست و اين خود تحمل از دست دادن مهم ها را سخت تر مي كند. شايد چون الويت هايمان را درست نچيده ايم و در دالان هزار توي زندگي گرفتار روزمره گي شده ايم به اين جا رسيده ايم.

نازنينم بعضي از كارها ساده اند خيلي خيلي ساده. انجامشان هم هزينه اي ندارد وليكن اثرات شگفت انگيزي دارند. مثل يك بوسه از ته دل، يك آغوش تنگ، يك فشار كوچك دست و گوش جان دادن به صحبت هاي عزيزانمان. اينها شايد به ظاهر چندان مهم نباشند ولي براي عزيزان پا به سن گذاشته مان كه فرزندانشان را سرو سامان داده و كارهايشان را به سرانجام رسانده اند و ديگر انگيزه اي براي ادامه راه ندارند معناي زندگي مي دهد.

پسركم از آن هنگامي كه به سوگ عزيزم نشسته ام و حسرت يك آغوش تنگ مهربانانه را با خود به اين سو و آن سو مي كشم عهد كرده ام كه بار ديگر الويت هاي زندگي ام را مرور و رتبه بندي كنم  اما اين را به خوبي مي دانم كه سپري كردن وقت با آناني كه دوستشان دارم در صدر الويت ها قرار دارد شايد ديگر مجالي براي مهرباني كردن و توجه نباشد.

در قدم اول در همان لحظات و ساعات سخت سوگواري، آناني كه دوستشان مي دارم را تنگ تر در آغوش فشردم، جانانه تر بوسيدم و دستشان را گرم تر فشردم حسي كه مادر مادري ام به خوبي آن را درك كرد و به اشتباه به پاي غم دلم  گذاشت. روز گذشته هم با وجود همه كارهاي تلنبار شده ريز و درشت به ديدار دوستي شتافتم كه از احوالش بي خبر و بسيار دلتنگش بودم. نمي دانم شايد ديگر مجالي نباشد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (3)

مامی فاطمه
10 آبان 93 12:18
سلام مامان عزیز خدا فرزند دلبندتو برات حفظ کنه عزیزم خواستم یک سایت مادرانه بهت معرفی کنم که علاوه بر امکاناتی که داره میتونی درقرعه کشی ماهانه هم شرکت کنی وبرنده ی تبلت پلاک طلای مادر کارت هدیه وپکیج بشی یاباگذاشتن عکس فرزندت جایزه بگیری اونجا پزشکای حاذقی هم هست که میتونی ازشون مشاوره بگیری من اونجابه اسم مامی فاطمه جون عضوم خوشحال میشم شمامادر عزیزهم به جمع مابپیوندی دوست داشتی بیای از آدرس زیر بیا منتظرتم خانم خانماا امتحانش که ضرر نداره هزینه هم نداره تازه باگذاشتن چندتا پست وعکس امتیازتا بالا ببری به سه نفراول سایت بدون قرعه کشی پلاک طلا میدن بااجازتون مهرماه برنده پلاک طلا بودم امیدوارم این ماه برنده شماباشید http://www.madarclub.com/fa/apply/mamanefati
مدل های بافتنی
10 آبان 93 12:37
آموزش بافت بافتنی و قلاب بافی آموزش بافت کلاه و شال گردن آموزش انواع مدل های بافت بزرگسال و بچه گانه انواع مدل های کلاه و ژاکت قلاب بافی و بافتنی مدل های زیبای بچه گانه و دخترانه و پسرانه زیبا ترین و شیک ترین مدل های بافت هر روز با مدل های جدیدتر با شما هستیم
خاله زندایی
10 آبان 93 19:15
مادربزرگ ها و پدربزرگ ها خیلی چیزها رو نمیگن... ولی ما باید بشنویم... باید آدم ها رو بلد باشیم... ... امروز همون فردایی بود که منتظرش بودیم... گاهی دلم میخواد فقط و فقط یه جای دنج پیدا کنم و تو برام حرف بزنی آجی... خدا بیامرزه همه پدربزرگ ها و مادربزرگ ها رو، و خدا لیاقت اینو بهمون بده که قدرشونو بدونیم.... زندگی اگه رفتن فرشته هایی مثل بزرگ تر ها و نعمت های خونه است... خندیدن یه فرشته کوچولوی دیگه و خداسس گفتنای اون هم هست... خدا رو شکر که فرشته کوچولوی نازت بود توی خونه تا همه رو بخندونه... دوستت دارم آجی
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به آرمان می باشد